středa 2. prosince 2015

Drobnosti za listopad

Sepsala Ely v 2.12.15

Do jámy lvové a zpět

Víkend na přelomu října a listopadu jsme s drahým strávili v Praze, protože jsme se od pátku do neděle účastnili Akiconu. To bylo fajn, na to jsem se moc těšila, a náramně jsme si to užili. Na co jsem se těšila o poznání méně, ba čeho jsem se přímo děsila, byla návštěva u Astraka doma, která byla naplánovaná na pátek dopoledne. Jeho máti naštěstí přepnula do společenského módu, podívat se na mě přijeli nakonec i prarodiče a nikdo mi nevymluví, že to nebyla náhoda.
Doma jsem poté zjistila, že z celého výletu nemám nejlepší fotky a pohled na čočku foťáku v mobilu mi prozradil, že mám uvnitř jakýsi bordel a chtělo by to vyčistit. Jak jsem ovšem v následujících dnech s výrazem typu O.O na internetu a voláním do servisu zjistila, pouhé vyčištění čočky na iPhone stojí tolik, co pořízení nového mobilu od jiné značky, takže asi holt smůla a fotky v mlžném oparu budou odteď novým standardem.


Náš nový domov

V pondělí 2. 11. jsme s kufry nezamířili jako vždy na kolej, nýbrž do našeho nového bytu, který jsme na místě převzali. Byla jsem v takovém stresu, že jsem jela z domova bez sukně a všimla si tohoto nedostatku až na nádraží, kde jsem se tomu už jen suše zasmála. Celé následující dva týdny se nesly ve znamení postupného stěhování a shánění dalších a dalších věcí, o kterých jsme zjišťovali, že je nemáme a vlastně bychom je docela rádi měli. Naše domácí se zdá být fajn, byt je krásný a celý vybavený (nechyběly ani sáčky do koše, kapesníky nebo hadry na úklid), až na postel. První dva týdny jsme nocovali na nafukovací matraci, ale protože je Astrak v noci velmi divoký a upovídaný, byla ze mě absolutní nepoužitelná zombie. Koupili jsme proto obrovskou manželskou matraci a je nám hej.
Co mi vadí, je vlhko a prach. Nic neschne, neustále máme po ránu celá mokrá okna a pod skly malá jezera, i v lednici se to pitomě sráží... co s tím? Topíme, neustále větráme, změnu nepozorujeme, intenzita zamlžení zdá se býti náhodná. Dnes jsme proto do boje zapojili odvlhčovač, uvidíme. Co se prachu týče, to je neskutečné. Nic tu nenatřepáváme, husy zde neškubeme, neprovozujeme psí salon ani nic podobného a stejně jsme tím stále zapadáni. Myslela jsem, že na koleji se hrozně práší, ale tohle je jako čerstvě otevřená egyptská kobka po několika miléniích zapečetění. Uklidím celý byt a další ráno už bych mohla na stůl psát prasečinky prstem. Staly se z nás proto zdánlivě velmi pořádkumilovné osoby, když tu nejméně 2x do týdne uklízíme.
Celkově jsem ale opravdu šťastná. Pěkně se tu o to staráme, dobře si vaříme a žereme. Zdá se, že muž dobrovolně přešel na mou stravu a ochutnávání pro něj neznámých potravin mu nevadí.

Ely: *brutální mačkání v náručí* Já bych tě tak chtěla... asimilovat!
Astrak: Jenom asi? 


Z brýlí koloběžka

Už nějaký ten týden mám nové brýle. Takřka identické s mými minulými, jen v jiné barvě a pevnější. Proč mám nové brýle? Protože jsme se s Astrakem srazili tak, že staré nešly opravit. A co se nám stalo opět v půlce listopadu? Ano, přesně tak. Optička si ze mě už dělala legraci a volala na kolegyni, že mám tak vášnivého přítele, že mi zase "zboural brýle". V Olomouci mi je nechtěli opravit s tím, že je to velmi rizikové a netroufají si. Byla jsem z toho hodně rozladěná. Ty mé vrtané krásky nejsou zrovna levná záležitost a dalších 5–6 tisíc jsem vážně neměla, nemluvě o tom, že takovéto rámky oficiálně "vyšly z módy" a nedají se sehnat, protože už i nabídka brýlí podléhá vrtochům několika blbců, kteří světu nařídí, co bude danou sezónu in. Celý incident jsem samozřejmě obrečela, načež se mých zkřivených brýlí chopili u nás v optice a bez skrupulí je spravili. Uff. Ta rána, jak mi spadl kámen ze srdce, musela být slyšet minimálně přes půl republiky.

Přitahuju debily

Vždy jsem se domnívala, že když budu na lidi milá, bude mi to, alespoň rozumnou mírou, opláceno. Hrozně mě proto vždycky zaskočí, když natrefím na někoho (a vždy jsou to muži středních let!), kdo si na mě chce zchladit žáhu. Nejprve nám neskutečně zkomplikoval život řidič TOPTRANSu, který ignoroval naše instrukce o možnosti přebrání zásilky pouze odpoledne, jež mu předal obchod s matracemi, a v deset ráno, když jsme se vypravovali do školy, mi zavolal s tím, že je na cestě a prostě to přiveze teď a ne jindy. Prý "není žádný řidič autobusu" a "když to nemáme jak odnést, nemáme si objednávat matraci". Marné mu vysvětlovat, že mám zablokovanou páteř a sama do 4. patra 14kg matraci nevytáhnu, marné naléhat, že musíme odejít a za hodinu doma nikdo nebude. Ne, pan řidič se prostě rozhodl, že přijede teď hned a bastafidli. Astrak nakonec nemohl jít na praxi, aby ohromný balík dopravil do bytu. Na TOPTRANS jsem odeslala nakvašenou stížnost na A4 a na řidiče následně čekal rozhovor se zaměstnavatelem o jeho nepochopitelném chování.
To ovšem asi bohům nad hrací deskou nestačilo, a tak jsem jen o týden později v pátek 13. natrefila na řidiče autobusu, nějaké šovinistické hovado, které si mě zvolilo za svůj cíl posměšek a arogantních urážek. Poučena o účinnosti této metody jsem hned po dojezdu na nádraží volala na ČSAD, opět se dočkala dlouhé omluvy a na řidiče čekal rozhovor o vhodném jednání s lidmi. Rozhodla jsem se, že to takhle budu dělat v podobných případech vždycky a na hlavu si už s*át nenechám.

11 komentářů:

Pet řekl(a)...

Právě dočítám knihu Stříbrná relikvie od P. Briggs, kde si jedna postava nově obarvila vlasy narůžovo. Okamžitě jsem si vzpomněla na tebe. :D
Jinak by mě zajímalo, jak sis mohla zapomenout sukni. Měla jsi alespoň neprůsvitné legíny? :D
A brýle... taky bych si měla koupit nové. Uvažuji nad masivnější konstrukcí a ne proto, že je to teď trendy, ale spíš proto, že věřím, že se mi nebudou tolik křivit. Jen se obávám, že mi to bude klouzat z nosu.

Dášenka Boušková řekl(a)...

Správně děláš s tím stěžováním si. Rozhodla jsem se stejně. Ono to totiž jinak není možné když je někdo hovado. Snažím se být na lidi milá, ale občas narazím na člověka který nedělá svou práci pořádně a ještě se chová jako hlupák, dopálí mě to a stěžuju si. A marně doufám, že tím změním svůj mikrosvět k lepšímu.

Ely řekl(a)...

Pet: Jů, to je milé :3
Jakože... mě by s odstupem času taky docela zajímalo, jak se mi to podařilo, nechápu se. Měla jsem naštěstí tlusté silonky a delší svetr i kabát, takže jsem snad nikoho nepobuřovala :D
Ty mé předchozí brýle náhodou byly z kategorie toho nejjemnějšího, co je na trhu, a bez problémů přežily... no, šest let určitě :) Zato kamarádka si teď pořídila nové masivní a... ulomila se jí nožička, tak ono to nakonec bude asi hlavně o materiálu a o ceně :/

Dášenka: Taky si na tebe někdo dovoloval? :/

Pet řekl(a)...

Ely: Tak dnes jsem ve městě viděla další růžovku a opět jsem si vybavila tebe. :p
Pche, jednoho dne si stejně našetřím na operaci očí a bude brýlím konec. Kdo to má furt čistit. A čočky nejsou řešení vzhledem k tomu, že je to jen další nadbytečná investice. -_-

Ely řekl(a)...

Pet: To je zlaté :3
Čočky jsou na prd, neznám nikoho, kdo by to vydržel déle než pár měsíců, včetně mě. Pak to vždycky začne zlobit a pálit a řezat a do peněz to leze neskutečně. Plánuju to samé, ale zdá se mi podezřelé, že všichni primáři na očním a očaři a optici nosí brýle!

Clover řekl(a)...

Jakožto člověk pracující ve službách stížnosti schvaluji! Nikdo by si neměl dovolit být hnusný na někoho, kdo si to nezaslouží a nic neprovedl, to prostě neexistuje. =/

Ely řekl(a)...

Clover: Jsem ráda, že souhlasíš :3 Třeba má Dášenka pravdu a opravdu tak časem něco zlepšíme. Každopádně mi vážně připadá, že to jsou vždycky chlapi mezi 30-50 lety, kdo si tak dovoluje, a vždycky jen na mladší ženy. I v tom autobuse byl řidič sprostý potom ještě na nějakou maminku s dítětem a prostě vím, že kdyby se mnou byl Astrak, netroufl by si. To mě na tom se*e úplně nejvíc, není to ani tak o tom, že se "člověk pracující ve službách" chová nevhodně k "zákazníkovi". Je to o tom, že i chlap dovoluje na mladší ženu, protože si myslí, že mu to projde, a to je na přesdržku!

Sentimental Rabbit řekl(a)...

Ještě jednou gratuluji k získání bytu! :) Je hodně dobré, že je tak plně vybaven. Ohledně vlhkosti, s tím máme problém taky. Už jsme si kupovali i různé větráky pod radiátory, nebo vysoušecí tablety. Zatím teda nejvíc pomohl elektrický vysoušeč, ale taky to není žádná sláva. Snad vám ten odvlhčovač alespoň trochu pomůže :)
Gratuluji k opravě brýlí! :D Alespoň, že je někde opravili. U nás mi zatím naštěstí nikdy opravu neodřekli :D Ale pan optik mě tam jednu chvíli měl třikrát týdně, takže myslím, že na mě musí mít nehorázné výdělky :D
Debilů je všude plno. Ale nidky mě nenapadlo na ně poslat stížnost. Nejspíš někdy aplikuji :)

Pet řekl(a)...

Ely: =^-^=
No bábrle šla pár let dozadu na operaci a je nehorázně spokojená. A to už není nejmladší. Ale jak říkala, je lepší našetřit trochu víc a vybrat si dražšího, ale precizního odborníka, než nějakého "řezníka". Pro mě to je ale pořád mnohem lepší investice, než třeba dovolená. Do některých věcí se prostě vyplatí vrazit víc měďáků. :)

Clover řekl(a)...

Na mě zásadně držkujou jen ženské, vždycky kolem věku mé maminky, žádný chlap si na mě nikdy nedovolil (ale tak pravdou je, že já prostě nepůsobím jako křehká něžná dívčina a tvářím se, že pokud mě někdo osloví, ukousnu mu uši). Ale ty ženštiny taky dokážou být protivné a hnusné slepice, takže jsem se brzy naučila být sarkastická tím způsobem, aby to nepostřehly. Není větší škodolibé radosti, než poslat protivu slušně do prdele tak, že to nejen nepozná, ale ještě se na tu cestu těší. =D

Ely řekl(a)...

Sentimental Rabbit: Děkuju <3 Takže v podstatě asi neexistuje jiného řešení, než čekat do léta, až bude teplo a člověk bude moct dlouze větrat, což? Achjo. Náš odvlhčovat nás zbavil asi tak 5 % vlhkosti z toho, co tu míváme běžně, přičemž nejlépe fungoval první den – to bylo jako kouzlo, ale teď už teda nic moc. Přitom by měla jedna tableta nebo sáček vydržet měsíc... O.o
Třikrát týdně?! How? :D
Určitě aplikuj :3

Pet: Je fakt, že mám kamaráda, který je už několik let po operaci a taky je nadšen, no. Nějak se nedokážu rozhodnout. Uvidíme, až budu mít v budoucnu potřebné peníze, co zvolím. Jestli ta situace někdy nastane :D

Clover: Tak to tedy tleskám, mě vždycky dokonale vtipná, kousavá a inteligentní odpověď napadne zhruba až tak dvě hodiny po setkání s nepříjemnou osobou :D

Okomentovat

Děkuju za jakýkoliv komentář! Ani nevíte, jak mě potěší~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(Ne)významné drobnosti Copyright © 2014 Design by Ely