sobota 2. května 2015

Drobnosti za duben

Sepsala Ely v 2.5.15

Vzpomínky na babičku

Smrt je sice záležitostí chviličky pro umírajícího, rozhodně to ale není nic chvilkového pro pozůstalé. Neuvěřitelné množství papírování, zařizování pohřbu, vyklízení, pronájem bytu, vyklízení, zařizování hrobu, vyklízení, rušení všemožných služeb a vyklízení. A já s tím ani nemůžu kvůli škole příliš pomoct, tak vždy jen na víkend přijedu a sleduju, jak máti hubne před očima a jak má ze všeho toho vyklízení vysportovaná stehna jako nějaká dvacítka, nadšenec do crossfitu. Jako poslední ceremonie nás v dubnu čekalo ukládání urny. Smutek už docela opadl, tak jsme na poklidném hřbitově v jarním slunci stáli nad hrobečkem a přesně v duchu rodinného humoru trousili jeden kameňák za druhým a pohoršovali strýce.

Otec: Ale tak sousedi vypadají v pohodě, babi. Alespoň ti tu nikdo nebude dupat nad hlavou, ne?
Máti: To ne, no. Tady je úplně... *rozhlédne se* ... mrtvo.

Při každém příjezdu ze školy tu na mě čeká nějaký poklad. Tu starožitné lahvičky s parfémy, tam několikery více než půl století staré plesové šaty, doplňky, starožitnosti. Zrovna když jsem jednu neděli zvažovala, co si na sebe na daný týden sbalit, položila mi tu máti hromadu čerstvě doneseného oblečení, takže jsem prochodila celý týden částečně v babiččiném.

Skvělé dny ve dvou

Tento měsíc jsem byla poměrně společenská. Do Vlastivědného muzea v Olomouci doputovala výstava Dalího, pro studenty vstup pouze za 30 Kč. Tož to by byl přece blázen, kdo by nešel, ne? Zatáhla jsem na výstavu Astraka a společně jsme si užili pohled na nepřeberné množství koňů, velké množství genitálií a spoustu maleb pozadí takřka královské velikosti (v hlavě mi celou dobu hrálo I like big butts and I cannot lie ♪). Nejslavnější díla na výstavě nebyla, rozhodně to ale i tak stálo za to. Celá exhibice byla navíc velmi motivační – člověk viděl, že je možné celý život kreslit to samé dokola a dokola a dokola a nakonec se tím proslavit. Zašli jsme i na Japonský klubem pořádané Hanami, což byl taky skvělý a díky množství jídla i velmi zasycující zážitek. Vlastně si ani nepamatuju, kdy jsem se naposledy cítila takhle dlouhodobě šťastná. Tělo nicméně šťastnou mysl úspěšně ignoruje a nadělilo mi dva týdny stavu "střevní chřipka". Why not.

Technika

Já vím, že už asi zním jako zaseknutá deska, ale nenávidím Exasoft! Moje reklamační anabáze má další pokračování. Po dvou týdnech používání se repro systém opět pokazil. Opět úplně ta samá závada. Už ale opravdu nemám sílu a další reklamační kolečko. Repráky jsem připojila jiným způsobem a až se roze*ere i to, prohodím to celé oknem. Alespoň notebooku se ale daří dobře. Ujal se ho mámin spolupracovník, hlavní ajťák firmy, a nejen, že ho dal do pucu vzhledově (byl prý doma řádně vyplísněn, když byl spatřen, jak z něho nad kobercem vyfoukává ty tuny prachu), ale protože byl sám svědkem jeho "úžasné rychlosti" (dala jsem ho do režimu spánku před odchodem z domu, usnul až po příchodu k tomuto pánovi), přidal mi giga paměti a já jsem na tak vrcholu blaha. Konečně se můžu podívat na všechny ty 16 GB Blueraye, ze kterých jsem dřív měla fotoalbum!

Zkouškové za rohem

Od poloviny dubna začalo přituhovat, co se školy týče. Deadliny nejrůznějších esejí, překladů a jiných volovin se blíží. Nejhorší je, že naprostá většina toho všeho je absolutně zbytečná. Dokonalou ilustrací marnosti našeho akademického počínání budiž diplomový seminář. Co na něm děláme? Nu diplomku ne. Píšeme recenzi na nějakou krávovinu, která jde úplně mimo zájmy kohokoliv z nás. Recenzi, kterou s největší pravděpodobností nebude ani nikdy nikdo číst a my tak nad čtením a sepisováním strávili týden až dva úplně zbytečně. Jediná zajímavá věc na tom celém je fakt, že je v oné 150 stránkové knize 87x použito slovo "patriarchy", což... I'm not even mad, that's amazing!
Na vědomé úrovni zatím příliš vystresovaná nejsem, podvědomí si ale očividně myslí něco jiného. V poslední době mě nenechává vůbec spát, kvůli čemuž v kombinaci se zíráním do monitoru v sobě mají mé oči často víc červeně než bělma. Zkrátka a dobře "soubor spánek.exe nebyl nalezen". Když to tak v zrcadle studuju, stále více a více si všímám, jak se mi od panenky šíří zlatavý kruh, který tam dřív nebyl, a oči jako by pomalu měnily barvu. Ne, že by to na té instagramové fotce teda šlo nějak extra vidět, ale... should I be worried? Tělo je navíc tak vystresované, že zatímco za minulý měsíc mi za dva týdny vyrostl centimetr vlasů, teď už jsou to od posledního peroxidu dva týdny a ani milimetřík. Jakože je to milé v tom ohledu, že ušetřím za odbarvování, ale zdravé to určitě není. Vzhledem k tomu, že jsem si poprvé nemusela po týdnu zkracovat nehty na levé ruce a bez problémů jsem po příjezdu hrála na kytaru, zastavil se mi navíc i růst nehtů. Já se fakt chci vidět zase před státnicema, to asi vzhledem k výše zmíněnému rovnou imploduju.


Štěstí v neštěstí

Řekla bych tedy, že si zasloužím trochu klidu a pohody, ale ono ne. To si takhle člověk jede domů ze školy. Neočekávaje žádné potíže nebo nečekané události, v kapse má 27 Kč, žádné finanční rezervy, mobil shodou okolností na 6 %. V Ostravě nastoupí do autobusu, autobus se s drnčením rozjede, zahne za několik rohů, a... dojede. Řidič hlásí, že mu praskla nafta a že tedy konec cesty. Volá dopravní společnosti a dále nás informuje, že Arriva náhradní autobus nevyšle, protože žádný rezervní nemá. Že máme dojít na další zastávku. Z posledních procent volám domů, že mi za chvíli umře mobil, nemám žádné peníze, jsem někde uprostřed Ovy s kufrem a nevím, co mám jakože dělat. Auto má v naší rodině otec a bratr – otec to nebere, bratr sedí doma, paří hry a odmítá pro mě dojet. Nakonec se mého slzícího já zželelo nějakému cizímu klučinovi, pro něhož otec dojel, a přibrali mě. Vzala jsem si z toho ponaučení, že "v nouzi poznáš přítele" a že by asi bylo dobré jezdit s určitými finančními i energickými rezervami, pokud si příště nechci zkusit třicetikilometrovou cestu z nádraží domů pěšky.

10 komentářů:

Shinigami řekl(a)...

Ely, ta změna barvy očí nevěstí nic dobrého. Mně se dělají zlaté tečky, když se mi zhoršují játra. Můžu ti doporučit svého "čínského doktora", jen musím upozornit, že čínské bylinky lezou značně do peněz (na měsíc cca 1200,-), ale já už se bez nich nedokážu obejít :)

Není třeba za ním jezdit až do Budějovic, stačí si udělat na webu zdarma "Test Dobrý jazyk" a on ti pošle doporučení jaké bylinky brát a jak upravit stravu. Z vlastní zkušenosti vím, že strava dělá strašně moc a v tomto ohledu jsem udělala neskutečně chyb, kterými jsem si zbytečně ubližovala.

Na webu je i spousta článků o čínské medicíně a nejrůznějších potížích, třeba tam pro sebe najdeš nějakou dobrou radu.
http://www.patentnimedicina.cz/

PS: Kabel už tu na tebe čeká, jen neví kterým směrem vyrazit :)

Shinigami řekl(a)...

A málem bych zapomněla - upřímnou soustrast :(

Ely řekl(a)...

Shinigami: Já vím, trochu mě to znervózňuje, ale zase na játra to nevidím (svůj pitný režim prokládám častými obdobími pití čaje z ostropestřce, jím jen dobré tuky, nepiju). Může to být úbytek melaninu, může to být stresem nebo naopak pohodou, hormonální změnou... je toho tolik. Asi si udělám příští týden raději procházku k očnímu, kde mě uklidní :D (Žádný iridolog v okolí bohužel není, chjó.) Ale kdyby to pokračovalo, budu pamatovat na čínskou medicínu. Se změnou stravy je u mě problém vzhledem k jiným nemocem a alergiím – nejím ideálně, protože prostě nemůžu :( Ale je fakt, že teď jsem po letech začala jíst vyloženě jako hovádko, čas přestat. Děkuju za odkaz a wake-up call <3

A já nevím, co se na tohle odpovídá, tak tady jen kývu hlavou :D

Ohledně kabelu jsem ti včera psala na FB, nespadla jsem do složky Další? ^^

Shinigami řekl(a)...

Ne, játra ne, spíš žaludek a střeva (asi po té střevní chřipce).
Strava - chápu, zkus si tam najít nějaké doporučení na svoje potíže (i alergie apod.), určitě tam najdeš spoustu užitečných věcí a souvislostí, které tě třeba ani nenapadly. Zatímco moje neuroložka mě málem dohnala k sebevraždě, čínská medicína mi pomohla na problémy s játry, s migrénou, na problémy psychické, s krví atd. Nenech to dojít do krajnosti.

Taky netuším, smysl tohoto typu sociálních interakcí mi uniká, tak jen říkám a píšu, co bych asi měla (říkej mi Sheldona :D)

To víš, že jsi spadla do "dalších" :D

Sentimental Rabbit řekl(a)...

Celé to stresování a zařizování okolo pohřbů je strašné, především proto, že se vše musí zařídit co nejrychleji. Rozhodně to není nic příjemného jak pro psychiku tak i pro fyzické zdraví. Snad se to brzo zlepší :)
O té výstavě mi včera říkala kamarádka a já pořád přemýšlím jestli jít, nebo ne. Mám pocit, že se toho teď děje v Olomouci nějak moc. Jako by se Olomouc probouzela ze zimního spánku :D Navíc se mi podařilo ukořistit na pátek lístek na Divadelní flóru (Peklo - Dantovksé variace) takže by mě vážně zajímalo jak to zvládnu, vzhledem k tomu že netuším kde se to má konat.
Nevím co se to děje, ale taky jsem na tom dost špatně s dopravdímy prostředky. Já si náhodou nechala sto korun navíc na cestu zpět. Nakonec jsem nasedla do špatného vlaku (který jel sptávným směrem, ale nějakým delším okruhem), a abych se dostala domů musela bych si připlatit dalších dvě stě korun. Takže jsem se vrátila zpět a z té stokotuny jsem zhadným způsobem zvládla zaplatit cestu zpátky ještě dalším dvěma spolucestujícím, kterým jsem tu cestu navrhnula. Mám pocit, že mě dopravní podniky a dopravní prostředky musí nenávidět :D

Ely řekl(a)...

Shinigami: Taky už dlouhou dobu spoléhám pouze na medicínu "alternativní", protože nechci ani pomyslet, jak bych na tom byla, kdybych dál hledala pomoc jen u té klasické, západní. Web pročítám~

Sentimental Rabbit: Tak ona se ta výstava dá projít třeba za 10 minut, ji můžeš někdy sfouknout, až prostě půjdeš okolo :D Divadelní flóru si vygoogli a krásně si ji užij~
Propána, takové komplikace. Tak ještě, že to dobře dopadlo :)

Johanka řekl(a)...

Kolem tebe se pořád dějoí takové divné věci ti řeknu. :D Nejraději bych tě zasypala nějakými talismany.
Co se týče těch očí, tak to tedy fakt není jen tak, minimálně je to velmi podivné. Ale vidím, že to zaujalo více lidí, a oční ti snad poradí co s tím.
A jako zlatoočce by ti to mohlo slušet! ;D

Ely řekl(a)...

Johanka: Ano, dějí, a právě proto jsem začala sepisovat Drobnosti, abych se o to mohla dělit se světem xD (A to jakože ty nejpitomější a nejdivnější maličkosti typu "vytáhla jsem bundu ze skříně a zjistila jsem, že zplesnivěla" vůbec nezmiňuju :*D)
Tak jako lidé mi to chválí, no :D

Anonymní řekl(a)...

Ahoj Ely! :-)
Doufám, že je ti už dobře! Střevní chřipka je hrůza! :-(
Úplně tě lituji, když si čtu, že tě brácha hodil přes palubu a nejel ti na pomoc. :-(

Ty kabelky na první fotce jsou epesní! :-)
A tak si říkám, když koukám na tvé oko, že nám začínáš zlátnout! Za chvíli budeš mít zlaté oči! O-o
Měj se moc hezky a drž se! :-)
Ahoj Šavrda

Ely řekl(a)...

Šavrda: Trvalo to asi týden, už je dobře~ Nad bratrem se nemusíš nijak pohoršovat, já už jsem zvyklá. Málem jsem se tento týden ani neměla jak odstěhovat z koleje, kdyby ho máti nakonec nepřemluvila...

Hmm, zlaté oči by možná nevypadaly špatně, hele :D Jen kdyby mě to tak neznervózňovalo.
Ty se měj taky krásně, drahá Šavrdo <3

Okomentovat

Děkuju za jakýkoliv komentář! Ani nevíte, jak mě potěší~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

(Ne)významné drobnosti Copyright © 2014 Design by Ely